post-thumb

W obecnych czasach coraz więcej ludzi potrafi, bądź chce nauczyć się pływać. Aktywność fizyczna w wodzie jest coraz popularna dzięki szkółkom pływackim dla najmłodszych, treningom aqua fitnessu dla kobiet, czy gimnastyki w wodzie dedykowanej seniorom.

Dlaczego warto ćwiczyć w wodzie?

Szeroki wachlarz zajęć ruchowych odbywających się w środowisku wodnym pozwala wybrać każdemu z nas jak najbardziej optymalne dla siebie ćwiczenia. Nawet osoby nieposiadające doświadczenia tego typu aktywności, mogą bez obaw korzystać z zalet treningu w wodzie. Rozwija on zdolności motoryczne całego organizmu, wzmacnia mięśnie i pomaga korygować postawę ciała. Ćwiczenia w wodzie mogą być dobrą alternatywą dla osób po kontuzjach czy wypadkach – nie obciążają kręgosłupa i stawów, a wzmacniają większość grup mięśniowych równomiernie. Siła wyporu niweluje siłę grawitacji, przez co ból występujący dotychczas podczas zwykłej gimnastyki, w wodzie może być nieodczuwalny.

ćwiczenia w wodzie

Trening w wodzie – sposób na sylwetkę i zdrowie

Ponieważ woda jest 800 razy gęstsza od powietrza, ćwiczenia w niej wymagają jednoczesnej i wzmożonej pracy wielu mięśni, co skutkuje szybkim spalaniem kalorii. Jest to świetne rozwiązanie dla osób, które chcą zrzucić nadprogramowe kilogramy. Podczas godziny swobodnego pływania można spalić około 500 kalorii, czyli równowartość lekkiego obiadu.

Systematyczne ćwiczenia w wodzie, która zawsze ma niższą temperaturę od ludzkiego ciała, bardzo dobrze hartują organizm. Jednoczesne poruszanie nogami i rękami podczas różnych ćwiczeń wzmacnia naczynia krwionośne i zakończenia nerwowe, poprawia krążenia krwi i przyśpiesza metabolizm. Trening w wodzie wpływa pozytywnie również na układ nerwowy, mięśnie oddechowe oraz wzrost pojemność płuc.

Relaks i regeneracja

Warto wiedzieć, że ćwiczenia w wodzie działają bardzo relaksacyjne i rozluźniają napięcia mięśniowe. Po intensywnym treningu w środowisku wodnym można czuć się o wiele lepiej niż przed nim. Zajęcia na basenie uatrakcyjniają standardowe aktywności sportowe. W taki sposób zostanie uzupełniony trening rehabilitacyjny ćwiczeń korekcyjnych czy siłowy. Daje to możliwość stworzenia ciekawego i oryginalnego programu zajęć treningowych dla osób w każdym wieku. Warto sprawdzić też jakie proste ćwiczenia w domu może na co dzień wykonywać senior.

Jakub Okruch